Det ni inte visste

Jag är ganska bra på att använda ett tangentbord. Jag skriver snabbt och jag behöver inte titta på tangenterna när jag skriver. Den här kunskapen har jag Glenn att tacka för. När jag gick i högstadiet kunde man nämligen välja maskinskrivning som tillvalsämne. (Maskinskrivning. Vi använde skrivmaskiner. Jag är född år 1982 och råkar tycka att det inte var på stenåldern. Men alltså skrivmaskiner. Förvisso elektriska sådana, men ändå. Nåja.) Glenn lärde ut tiofingersystemet under timmarna i maskinskrivning. Och trots att vi övade på skrivmaskiner så ser ju tangentbordet ungefär likadant ut. Jag har så enormt stor nytta av timmarna i maskinskrivning.

Vad är ni grymt bra på?

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det ni inte visste

  1. sus skriver:

    Hej, jag vågar påstå att jag är grymt bra på att organisera och planera arbete. i hemmet och utanför….ja det känns faktiskt gott att säga det själv 🙂 med en stor familj behövs den förmågan.eller GÅVAN

Kommentera

