Födelsedag

IMGP6541

Det här lilla underbara livet blev 5 år idag. Plötsligt tog han ett jättekliv mot föreskoleålder och klassrum. Vi har firat hela dagen. Sång och paket, skattjakt och tårta och så avslutade vi en innehållsrik dag med  att titta på Piff och Puff tillsammans.

Förutom paket, sång och tårta så fick han också massor av sand i ögat, lite infekterade sår och så ramlade han ur ett träd. Och förutom eventuell risk för ögoninflammation så gick han till sängs utan desto större men. Det, mina vänner, är beskydd och nåd. Om du tvivlar över om dina böner har inverkan eller inte så kan jag ge dig uppmuntrande besked: Oliver bröt inte armen (fast Ove trodde att han hade gjort det), han blev inte blind (trots att det hade kommit massor, massor med sand och smuts i ett av ögonen) och vi torde ha upptäckt hans infekterade sår i tid. Det är inte tillfälligheter. Det är svar på någons böner. Böner gör skillnad.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Födelsedag

  1. Ellen Snellman skriver:

    Gratta och krama Oliver från mig, och säg att jag saknar honom! ❤

  2. Marianne Asplund skriver:

    Älskade Oliver 🙂 Jag saknar honom så! Jag tänkte att pysselböckerna kanske kan rädda någon dag under kommande regnperiod.

Kommentera

