Tidigt en morgon

Klockan 07:52 hade jag redan ätit frukost och kommit hem från en morgonlänk. Vi befinner oss på 1920 meters höjd, och det är ett drömläge för träningsentusiaster. Håhhå, vad jag flåsar. En liten backe i kombination med promenadsällskap och intressant diskussion är allt som behövs för att börja flämta. Men nu for jag alltså iväg själv på en runda och pratade inte mer än ett ”good morning” till en kvinna (med en yxa i handen, såg lite farligt ut) jag sprang förbi.

Sen hämtade jag vatten från kranen som finns på Dahlbackas gård, värmde någon liter i vattenkokaren och tog en ”dusch”. Nej, vi har inte alltid rinnande vatten inomhus. Det händer, men det är inget man ska ta för givet. Liksom.

Nu är jag i alla fall relativt ren. Det är fortfarande morgon och jag har druckit ett par koppar kaffe. Snart ska jag börja på med skoldag och allt som hör den här dagen till. Ikväll ska Dahlbackas komma över till oss på middag. Imorgon ska vi äta hos dem. Vi får skapa rutiner och hitta vårt sätt att leva på den här platsen.

Må vi få våra arbetstillstånd innan vi far iväg till Atemo och språkstudier. Må vi det.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

