Husdjur.

I badrummet i rum nr 14 på Mennonite huserar ett snigelsläkte. Bara så ni är förberedda om ni i något skede huserar här. Förra gången hittade Ove en 10 cm lång snigel på badrumsväggen. Idag träffade vi gammelsnigelns barnbarnsbarn. 39 små bebissniglar finns på vårt handfat. Jo, 39. Jag räknade dem.

Alfons kommer att bli överlycklig när jag visar dem för honom imorgon.

Dessutom verkar det nog som om det finns ormar i Maralal. Det har gjorts vissa observationer under årens lopp vars antal jag inte riktigt känt till.

Då föredrar jag faktiskt 39 sniglar i mitt badrum. Alla gånger.

Det är onekligen en spännande tillvaro vi lever i.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Husdjur.

  1. Anna skriver:

    Jag vet nu inte om jag skulle säga att det finns ormar i Maralal om man sett två på sju år 😉

    Men hellre sniglar. Fast jag har aldrig sett några i rum nr 14 och vi bodde där senast för en vecka sen.

    Hälsningar från rum nr 8 (där det inte heller finns några sniglar)!

  2. Marianne Asplund skriver:

    Nu skulle jag hemskt gärna vilja veta vad det är för sorts ormar man har sett i Maralal … jag måste nästan få veta det, känner jag

    • Anna skriver:

      Marianne, vi vet inte vilka ormar det var. Det är en hel vetenskap att artbestämma ormar. Helst borde man ha en död men oskadad orm som man kan räkna fjällen på i olika riktningar. De enda afrikanska ormar jag känner igen med blotta ögat är red spitting cobra och en som jag inte ens kommer ihåg namnet på, men den är ofarlig.

  3. Gunnel skriver:

    Det var intressant att läsa om hur allt gått till från dörr till dörr. Härligt att ni gillar Mennonite det gör jag också. Allt gott och välsignelse över era första dagar i Kenya. Hoppas att magproblemen snart är över.
    Gunnel

Kommentera

