Bearbetar trauman.

Idag började Vincent spy. Historien upprepar sig och situationen känns onödigt likadan som förra gången vi var i Kenya och han blev så dålig och ynklig att det behövdes intagning på Aga Khans barnavdelning. Fast ändå är inte allt likadant. Den här gången är han större och starkare och jag försöker tänka att han klarar mer. Han blir inte genast uttorkad, och det behöver inte vara någon liknande elak bakterie.

Fast ändå. Vi vidtog drastiska åtgärder och slängde hans nappar. Han älskar dem, och i ett friskt läge skulle han säkert sörja mer dramatiskt. Men de är riktiga bakteriehärdar. De faller ur hans mun eller hand och stöter mot olika bakterierika ytor. Och förresten är han ju ändå över 2 år och har fått ett tutthål som heter duga. Nu hoppas vi på det bästa. Han har varit pigg och varit uppe och lekt hela tiden, och mot kvällen hölls faktiskt den vätska han drack i honom. Det var bara hans kvällsaptit på gurka och lite pizzabotten som blev för mycket. Så somnade han i vår säng, ojande över sin sjuka mage.

Vi sover i det rum vi sov i senast vi var här. Vincent har någon magfnurra, precis som sist. Jag återupplever och bearbetar.

Och mera då? Jag, Ove och Anna har bunkrat upp matvaror och förnödenheter för hur många hundra euron som helst och fixat kenyanska telefonnumror och modem. I matvarubutiken Nakumatt spelades min favoritlåt av Michael lerans to rock och jag sjöng lyckligt med. Tänk att den spelades just där. Vad är oddsen för det?

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bearbetar trauman.

  1. Marianne Asplund skriver:

    Åh nej. Nu känner jag ett krampfrö i magen. Det är spysjukan, och traumat från förra sommaren 😦

Kommentera

