Bagagedöden.

Packningstrött. Bagagedöd. Väskblind. 

Det är min lördagspoesi.

Snart har vi packat klart. Märkligt hur det kan vara så oerhört utmattande att trycka saker i en väska. Fast det är klart, vi gör det systematiskt och genomtänkt. Varendaste lilla pryl skrivs ner på någon av de 142 olika listorna. Så går jag i Prisma och kommer plötsligt på saker som jag bara måste komma ihåg tills jag kommer hem och kan packa ner dem. Sen kan man inte bara plocka ner saker hejvilt. Alla ägg ska inte i samma korg. Jag räknar med alla eventualiteter och lägger den största delen av våra kläder i bagage som ska incheckas, men packar någon omgång som tas med i handbagaget. Hemapoteket med alla möjliga värkmediciner och antihistaminer sprids i flera olika väskor. Pannlampor finns i de flesta. Utrustning som hör till hushållet likaså. Det gäller att hålla koll på alla trådar.

Och någonstans mellan alla förberedelser och allt packande firade vi Oves födelsedag. 33 år. Han fick bl.a. en smörgåsgrill och en termos att ta med. På kvällskvisten dök det upp större och mindre Gäddor för att gratta och säga hejdå. Kusinerna kramades. Vuxna också.

Två nätter till i egen säng.

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bagagedöden.

  1. Anna skriver:

    Smörgåsgrill! 🙂 Ja, det kan vara bra att ha ifall brödförrådet i frysen sinar och man tvingas klara sig på luftbröd!

Kommentera

